Abstrahované námety obrazov zo série „Slnečníc“ pripomínajú prírodné formy, klíčky, konáre či stonky kvetov, ktoré sa vynárajú z maliarskych štruktúr, formy blízke a známe našej skúsenosti z videného. Znepokojujúci čiarkový rukopis a reliéf farebnej hmoty sú zároveň v svojej podstate významnou vrstvou obrazu. Je to záznam tvorivého skúmania maliarskych štruktúr, škvŕn, dotyky plochy s líniou, svojrázna cesta cez autonómne možnosti samotnej maľby.
Na druhej strane, v obrazoch venovaných moru, výtvarníčka dôsledne a sústredene, s veľkou dávkou disciplíny rozvíja tému krajinomaľby ako cestu k vnútornej rovnováhe a meditácii, ako únik z každodennej reality bežného života. Voda sa stala pre autorku metaforou slobody – voda ako prírodný živel, ktorý je stále v pohybe, má v sebe silu, energiu, nepozná prekážky na svojej ceste.
Výstavu pripravila Xénia Lettrichová.
Radostina Doganova (*1975, Bulharsko) svoje výtvarné štúdia začala na Strednej umeleckej škole v Plovdive, Bulharsko. Následne v rokoch 1994 až 1996 študovala na Akadémii výtvarných umení v Sofii, neskôr prestúpila na VŠVU v Bratislave, kde absolvovala magisterské (2001) a doktorandské štúdium (2010) u prof. Jána Bergera.
Radostina Doganova žije a tvorí v Bratislave. Dve krajiny jej života Bulharsko a Slovensko, ich prírodné danosti a národné kultúry, hľadanie a formulovanie vlastnej identity a spoločenského ukotvenia, sú faktory, od ktorých sa jej tvorba odvíja. Maliarka aktívne vystavuje v obidvoch krajinách, vďaka čomu je slovenskému a bulharskému publiku dobre známa. Od roku 2021 Radostina Doganova vedie bratislavskú galériu súčasného umenia Station Contemporary Art Gallery, kde v spolupráci so slovenskými a zahraničnými umelcami a kurátormi realizovala viac ako 30 výstavných projektov.