Postava Norrina Radda a.k.a. Silver Surfera ma sprevádza ako figúra ostrosti, brilantnosti a obrovskej zručnosti, spojená s hlbokým smútkom. Pojem vzdialenosti chápeme fyzicky aj psychicky. Globalizácia nás približuje, no rovnako oddeľuje. Pri častom sťahovaní je človek nútený vytvárať si vlastné bubliny. Jednou z nich je aj tá moja, ktorá je v mojom svete ideí a imaginácie unášaná prúdom kozmu bez fyzikálnych zákonov reality – bez hraníc, pravidiel a pochybností. Vzdialenosť chápem aj ako základ abstraktnej maľby. Na to, aby sa človek v obraze umiestnil, musí pochopiť, čo sa javí ako vpredu a čo vzadu.
V sérii malieb Silver Surfing som sa rozhodla obmedziť farebnú škálu a docieliť tak koncentrovanejšiu skúsenosť z tvorby. Toto obmedzenie ovplyvnilo praktickú časť výstavby obrazu a otvorilo otázku chápania kontrastu. Veľa som premýšľala o hĺbke čiernej a bielej a o kresbe – ako ju použiť tak, aby nepôsobila ako niečo dodatočné, ale ako integrovaná súčasť obrazu, podobne ako je to pri grafických tlačiach. Čiernobiela zároveň historicky sama odkazuje na kresbu a grafiku. Kresba a tlač boli pôvodne založené na čiernej a bielej – biely papier v kombinácii s čiernym grafitom alebo atramentom na matriciach. Je v tom niečo základné, čo sa neustále vracia.
Michaela Moravčíková
Kurátor: Matúš Novosad












