Organový recitál v podaní Bernadetty Šuňavskej.
Taliansky skladateľ pôvodom z Benátok Mauro Lanza pokladá svoje dielo Predella za prelomové. Práve z tejto skladby sa vykryštalizoval Lanzov štýl, ktorý autor nazýva „mechanický“. Dôležitú úlohu v ňom zohráva počítačom podporovaná kompozícia. Predella zaznie na úvod nedeľného popoludnia.
Novátor austrálskeho pôvodu Percy Grainger sa zaslúžil o zaradenie džezu do študijných plánov Univerzity v New Yorku a podieľal sa na vývoji Free Music Machine, jedného z predchodcov dnešných syntetizátorov. Program bude pokračovať jeho kompozíciou The Immovable Do.
Jedným z výsledkov inšpirácie Dmitrija Šostakoviča nemeckým barokovým majstrom J. S. Bachom je monumentálny klavírny cyklus 24 prelúdií a fúg, op. 87. Šostakovič svoje dielo nepísal priamo pre organ, interpretácia na tomto nástroji môže byť neobvyklým, obohacujúcim rozšírením jeho zvukovej dimenzie. Prelúdium, fúga a variácie h mol, op. 18 je jedným z obľúbených diel hlavného predstaviteľa francúzskej romantickej organovej školy – Césara Francka.
Franz Schmidt sa narodil v dnešnej Bratislave a strávil v nej prvých štrnásť rokov svojho života. Jeho organové dielo ostáva doposiaľ na Slovensku pomerne málo známe. Jeho najznámejším organovým opusom je Tokáta C dur, ktorá uzavrie nedeľný program organového koncertu v bratislavskej Redute.
Koncert sa uskutoční o 16.00 h a platí aj pre držiteľov abonentiek Organového cyklu/O.
Interpret:
Bernadetta Šuňavská organ
Program:
Mauro Lanza - Predella
Percy Grainger - The Immovable Do
Dmitrij Šostakovič - Prelúdium a fúga B dur, op. 87
César Franck - Prelúdium, fúga a variácie h mol, op. 18
Dmitrij Šostakovič - Prelúdium a fúga b mol, op. 87
Franz Schmidt - Tokáta C dur pre organ
Cyklus: O organové koncerty
Vstup: 9€ / 7€