Zlaté kladivo predstavuje študentskú verziu prestížneho reklamného ocenenia, akým je vo svete slovenskej reklamy a kreativity Zlatý klinec. Vďaka svojej ambícii podporovať mladé talenty si súťaž získala aj podporu odbornej komunity. Konať sa bude pod záštitou Asociácie digitálnych marketingových agentúr (ADMA). O víťazoch v jednotlivých kategóriách rozhodnú odborníci z agentúr This is Locco, Triad, Made by Vaculik a ui42.
„Na KAMAKO kladieme dôraz na učenie praxou. Každoročne si takmer tridsať študentov v rámci predmetu Budgeting v marketingovej komunikácii na vlastnej koži vyskúša, čo obnáša zorganizovať podujatie od nápadu až po realizáciu s nulovým rozpočtom na začiatku. Zastrešujú celý proces od ideamakingu, produkcie, PR, grafického spracovania či copywritingu až po získavanie sponzorov. Vďaka tomu si osvojujú nielen tímovú spoluprácu, plánovanie a finančné riadenie, ale aj schopnosť reagovať na reálne výzvy, ktoré ich po škole čakajú,“ uviedla Magdaléna Kajan, vedúca predmetu.
„Počas štúdia pracujeme na kampaniach, do ktorých dávame energiu, nápady aj kus seba. Mnohé z nich by si zaslúžili priestor aj mimo školy – spätnú väzbu od ľudí z praxe, možnosť porovnania a ďalší posun. Doteraz však chýbala platforma, kde by ich mohla vidieť aj marketingová brandža“ konštatuje Kristína Szabová, account manažérka pripravovaného súťažného podujatia SMASH.
Slogan eventu „bez kladiva to nezaklincuješ“ symbolicky vyjadruje myšlienku, že bez prvých krokov a príležitostí, ktoré ponúka štúdium na KAMAKO, nemožno v budúcnosti dosiahnuť úspechy na profesionálnej úrovni. Zlaté kladivo má byť práve tým „kladivom“, ktoré študentom a študentkám pomôže neskôr „zaklincovať“ v súťažiach ako Zlatý klinec.
Študenti budú mať možnosť súťažiť v štyroch kategóriách:
• Vizuál/Dizajn
• Audio/Video
• Ideamaking
• Copywriting
„V prvom kole sme spolu s kolegami Branislavom Mladým, Petrom Rajčákom a Petrom Uličným prešli viac než 200 školských aj freelancerských prác – individuálnych aj tímových. Výber nebol jednoduchý, no podarilo sa nám zostaviť shortlist tých najlepších, ktoré teraz posúvame ďalej do rúk renomovaných agentúr,“ opisuje výberový proces kreatívny riaditeľ z agentúry UI42 a pedagóg Ondrej Kořínek.
Slávnostné vyhlásenie víťazov sa uskutoční už 15. mája na podujatí SMASH! V Novej Cvernovke. Podujatie bude otvorené všetkým študentom, absolventom, profesionálom aj fanúšikom marketingu a kreatívy, ktorí sa chcú zúčastniť večera plného networkingu, inšpirácie a zábavy.
Aktuálne informácie o súťaži a pripravovanom podujatí je možné sledovať prostredníctvom instagramového profilu @smash_kamako.