V Dialógu pod dohľadom Nora Tapperta a Roba Kočana ide predovšetkým o stretnutie dvoch fotografov, ktorí preferujú mokrý proces, nedigitálnu postprodukciu, autorské techniky a vzájomnú komunikáciu pri zasahovaní do diela kolegu. Na základe Kočanových Strašiakov vytvára Tappert vlastnú verziu ženských „ukrižovaných“ aktov v poli (Strážkyne, 2025) a pritom zasahuje farebne do jeho predlohy (spoloční Strážcovia 2025). Podobne zahusťuje aj Kočanove štiavnické pohľady (Pohľadnice, 2025). Zároveň predkladá vlastnú verziu Opakujúcich sa príbehov (2025) a do jeho série ženských postáv podľa Balthusových obrazov (Krasovhľady, 2022) zasahuje Kočan silnou vegetáciou a prírodným zarámovaním (Kde bolo, tam bolo; 2025).
Čo teda majú rozdielne títo dvaja protagonisti výstavného dialógu? Predovšetkým predstavujú odlišné naturely: kým Noro je živelnejší, až živočíšny, expresívny, drsný, dekadentný rebel, Robo vystupuje viac v roli intímneho, poetického, meditatívneho rozprávača fotopríbehov. Kým Noro je skôr excentrický a provokujúci figuralista, Robo prináša dostredivé a introvertné krajinárske scény. Každý z nich uprednostňuje svoj repertoár autorských techník. A nakoniec, kým Robo sa prezentuje výlučne ako fotograf, Noro má omnoho širší mediálny záber: maliar, fotograf, režisér, producent a pod. Intenzívny dialóg však funguje a pokračuje…
Kurátor: Vladimír Beskid
Vstup voľný

Výstava sa koná v rámci festivalu Mesiac fotografie 2025. Pozrite si kompletný program festivalu.









