Pomocou svojho originálneho fotografického vybavenia nám Myette Fauchèrepredstavuje portréty skupín pózujúcich pred pozadím zhotoveným z rovnakej látky z akej sú ušité ich odevy.
Pri príležitosti rôznych ceremónií sa v Čiernej Afrike celé rodiny alebo skupiny obliekajú do odevov ušitých z rovnakej látky. Od najmladšieho po najstaršieho, každý člen má oblečený odev s rovnakým vzorom.
Myette Fauchère nám ponúka zvláštny vizuálny experiment. Svojou prácou sa mohla zaradiť ku klasickým zobrazeniam, k priamočiarych portrétom Čiernej Afriky v štýle zvečnenom v tvorbe Malijčana Seydou Keita či Cornélia Augustta z Pobrežia slonoviny.
Čo vidíme na jej fotografiách? Priateľov, rodiny, páriky, ktorí sa zišli na nejakom podujatí, na svadbe, pohrebe, narodeninách. Osoby pózujú v a priori improvizovaných kulisách, avšak vo veľkom štýle, akoby chceli o trošku viac zdôrazniť význampodujatia.
Kurátor: Pierre Canaguier
Fotografka Myette Fauchère je absolventkou Vysokej škole výtvarných umení v Saint-Etienne v roku 2004. Okrem fotografických objednávok sa venuje osobným projekom za účelom realizácie výstav v inštitúciách ako Dom architektúry v meste Isère, Banícke múzeum v Saint-Etienne a inde.
Medzi rokmi 2005 a 2010 jej dvere otvorila Afrika a vznikli dva veľké projekty:
Najprv to bol projekt Latitude Boubou, keď jej mesto Mably, zo známeho francúzskeho textilného regiónu umožnilo pracovať s africkými látkami v Mali.
Neskôr, v roku 2010, to boli Chameleónske portréty, kde predstavila svoj originálny pohľad na zvyky a tradície v Togu a Benine. Prezentovala ho v Múzeu viskózy v Grenobli, v Múzeu civilizácie v Saint-Just-Saint-Rambert, v Múzeu Géo-Charles, na Medzinárodnom festivale nezvyčajných textílií v Clermont-Ferrand a v Dome výtvarných umení v Lyone.
Chameleónske portréty pokračovali vo svojej ceste až do Maroka do mesta Tanger, kde ich umelkyňa vystavovala na Festivale kníh a umení, ďalej v Meknese a Agadire a nakoniec v Senegale počas bienále Dak’Art v 2014.
Myette Fauchère zároveň pôsobí aj v školskom prostredí v rôznych mestách. V rámci umeleckých rezidencií rozvíja svoju prácu okolo textilných objektov (topánky, rukavice, plyš) a hybridného tela, pričom zostáva verná téme kamufláže.
Výstava sa koná v rámci 25. ročníka Mesiaca fotografie v Bratislave.