Jori Josiphson a Samuel Hvozdík vzdajú poctu „otcom dronovej hudby“ – americkým skladateľom La Monte Youngovi a Terrymu Rileymu.
Program:
SINAI pre organ a terénne nahrávky
Concerto B
UNITY (pre organ štvorručne a modulárne syntetizátory)
Jori Josiphson žije v Bratislave. Tento tvorca novej, experimentálnej hudby pôsobí v RTVS ako hudobný dramaturg pre literárno-dramatickú tvorbu. Jeho kompozície sa vyznačujú minimalistickou a dronovou atmosférou. Ich nosnou ideou je ponáranie sa do hlbín vlastného poznania. Pôvodne čisto akustická hudba je obohatená o elektroniku, pričom sa Josiphson venuje symbióze elektronického a akustického zvuku. Jeho výskum je založený na hľadaní určitého balansu.
V kompozícii Sinai nadväzuje na biblický príbeh Mojžiša a jeho putovanie na horu Sinaj, aby našiel odpovede v podobe prikázaní na dvoch kamenných doskách. Josiphson tak pripomína počiatok poznania, poznanie slova a dôležitosť hudby, slova… pretože hudba a slovo sú zvuk. A zvuk má, podľa Josiphsona, obrovskú silu preniknúť do mysle ostatných.
Samuel Hvozdík vyštudoval skladbu a organ na Slovensku. Je činný ako skladateľ a interpret a aktívne sa venuje improvizácii. V posledných rokoch sa zameriava najmä na elektronickú a elektroakustickú tvorbu, v ktorej veľmi často narába s real-time audio processingom a pracuje na evolúcii rovnakého materiálu naprieč viacerými kompozíciami. Jeho kompozícia Concerto B je vystavaná na pôdoryse nahrávky Bachovej organovej transkripcie prvej časti dvojkoncertu a mol pre dvoje huslí A. Vivaldiho. Concerto B vo verzii nezávislej od akéhokoľvek základu pôvodnej nahrávky zaznieva na podujatí Trinity v premiére.
Unity je jedinečnou, zároveň spoločnou skladbou autorov Joriho Josiphsona a Samuela Hvozdíka. Pomocou nej vzdajú poctu otcom dronovej hudby – americkým skladateľom La Monte Youngovi a Terrymu Rileymu. Skladbu napísali pre organ štvorručne a modulárne syntetizátory. Všetky tri kompozície zaznejú na podujatí Trinity v premiére.