Séria experimentálnych koncertov Mikrozvuk v petržalskom LOMe.
Lineup:
19:30 Doors
20:00 Pierre Bastien
21:00 Angelo Harmsworth
Po zrušenom koncert na konci roku 2021 sa Pierre Bastien konečne zastaví v LOMe. Bude to koncert, ktorý nadväzuje a rozširuje koncepty “mechanickej hudby”, aké ste u nás mohli zažiť počas performancií Tatsuya Umedu, Petra Válka, Marii Komarovej, Ryoko Akama, a i.
Pierre Bastien je francúzsky “dirigent”, skladateľ, konštruktér a multiinštrumentalista.
Jeho orchester Mecanium je zložený z hudobných automatov, ktoré sú aktivované elektromotormi. Ako stavebný materiál využíva časti stavebnice Meccano (jedna z najstarších technických stavebníc, vznikla v roku 1901), čo je obdoba nám známejšieho Merkuru. Aktérmi orchestra sú teda mechanizmy, ktoré hrajú na špecifické nástroje z celého sveta, ako napríklad Čínsku lutnu, Marocký bendir, Jávský saron, koto alebo sanzu.
„Mecanium je skladateľov sen- orchester, ktorý je vždy na dosah ruky, poslúcha na každý príkaz a navyše je zabezpečený proti zlyhaniu.“ Bastien s ním pracuje od roku 1976, najskôr v rámci francúzskej avantgardnej scény, v neskoršom období jeho album vo svojom vydavateľstve vydal aj Aphex Twin. Dnes vystupuje vo veľkých koncertných sálach.
Hybridné a samohrajúce sochy pripomínajú sériu krátkych ilúzií, ich zvuk vás zavedie naspäť do éry prvých mechanických hračiek a hudobných nástrojov. Mecanium však nie je muzeálny exponát, práve naopak, Bastien dokáže počas performance veľmi ladne prechádzať z pozície dirigenta k mechanikovi alebo interpretovi, ktorý sa nebadane začlení medzi svojich kovových spoluhráčov.
Angelo Harmsworth je hudobník a zvukový umelec z Nového Mexika v USA, ktorý v súčasnosti žije v Berlíne. Vo svojich kompozíciách sa pokúša mapovať hranice zmyslov, pohráva sa s vnímaním času, miesta a zvuku. Vytvára tak halucinogénne, v čase zapečatené a zároveň extrémne katarzné zvukové svety. Jeho sety sa najlepšie počúvajú v móde “eyes wide shut”, čo si najlepšie natrénujete pri počúvaní jeho minuloročného albumu Without Blinking, ktorý vyšiel v slovenskom vydavateľstve Warm Winters Ltd. Odporúčam hlavne pre fanúšikov Jefre Cantu-Ledesmu, Fennesza alebo labelov ako Opal Tapes, či Students of Decay.
Vstupné: 10€ / vstupné 'support' 15€
Pre všetkých Ukrajincov a Ukrajinky je vstupné zadarmo. Stačí ak sa preukážete dokladom a rezervujete si lístky na space@lom.audio
Всі українці та українки можуть відвідати концерт безкоштовно. Для цього необхідно підтвердити громадянство за допомогою документа та забронювати квитки на нашому сайті. Чекаємо на вас.
space@lom.audio.
Súčasťou série Mikrozvuk je pravidelný Live stream. V prípade, že s nami nemôžete byť osobne, máte možnosť vypočuť si koncert aj u vás doma. Pamätajte však: LOM je LOM.

Pierre Bastien builds his own machineries, at the cross between music and visual art that blends live trumpet sounds with screen projections of on-site, mechanical sound sculptures in a very poetic way.
His work is described as “a timeless sounding orchestra, both futuristic and slightly dada, conjuring ancient traditions in its surprisingly sensuous music.”
Bastien has been called a “mad musical scientist with a celebrity following” by The Guardian. Collaborating in the past with filmmaker Pierrick Sorin, fashion designer Issey Miyake, singer and composer Robert Wyatt and Aphex Twin (who released three of his albums on his label Rephlex) to name a few, he is one of the most influential experimental musicians working in the field.
In 1986 he formed his own self made one man orchestra, Mecanium and made over 30 records over the years.
Angelo Harmsworth is a musician and sound artist from New Mexico, USA, currently living in Berlin. In his compositions, he attempts to map the boundaries of the senses, playing with the perception of time, place, and sound. In doing so, he creates hallucinatory, time-sealed, yet extremely cathartic sonic worlds. His sets are best listened to in an “eyes wide shut” mode — something you can best practice by listening to his last year’s album Without Blinking, released on the Slovak label Warm Winters Ltd. I especially recommend it to fans of Jefre Cantu-Ledesma, Fennesz, or labels such as Opal Tapes and Students of Decay.
Entrance fee: 10€ / entrance 'support' 15€









