Jej posledné práce prenášajú pozornosť z lineárnej rozprávačskej roviny smerom k rytmickej práci s motívom denne používaných predmetmi a domácich spotrebičov.
Tie získavajú takmer vlastnú osobnosť, preplietajú sa s komiksovo poňatou figúrou matky a spoločne vytvárajú minipríbehy balansu a záťaže nekonečných povinností. Všíma si pritom psychickú náročnosť starostlivosti o deti a domácnosť, problém ich skĺbenia či monotónnosť týchto činností.
V linorytoch sa posúva do tradičnejšej polohy závesného obrazu, pričom predmety preberajú na dominancii nielen v pomere na plátne, ale aj v akcieschopnosti a zjednodušené figúry sa stávajú takmer jeho súčasťou. Úplnému pohlteniu postáv zabraňuje výšivka, ktorá ich zvýrazňuje celé alebo ich časti. Krajčová do zrkadlovo otočených kompozícií zasahuje vždy inak a aj preto jednotlivé zložky monochromatickej grafickej časti vyšitím získavajú na farebnosti a jedinečnosti, ale napomáhajú aj symbolickému vystúpeniu postáv z takmer deštruktívnej prevahy predmetov.
Umelecké prostriedky, ktoré využíva naďalej zdôrazňujú prostredie, z ktorého námety vychádzajú, či už sa jedná o použitie výšivky, ktorá patrí medzi ručné práce, často vykonávané ženami (nielen) na materskej dovolenke, ale aj pomocou maľovaných vzorov domácich textílií.
Pre divákov*čky môže byť zaujímavé porovnať jej aktuálne a relatívne nedávne postupy skrze inštaláciu zo starších prác. V rámci nej predstavuje sériu vytvorenú na detskom oblečení, ktoré v patchworkovom štýle prišíva na detské zavinovačky a umiestňuje na periny, ktoré umiestnením do galerijného white cube prostredia naberajú takmer sochársky ráz.
Jana Babušiaková, kurátorka