Dramaturgia štvrtkového koncertu prinesie mozaiku zborových čísel z najznámejších operných titulov mnohých skladateľov, ktoré zaznejú v bratislavskej Redute v naštudovaní slovenského dirigenta Ondreja Olosa.
Návštevníci koncertu si vypočujú melódie z Mozartovej Čarovnej flauty, Weberovho Čarostrelca, Verdiho opery La traviata, Bizetovej Carmen, Čajkovského Pikovej dámy, Dvořákovej Rusalky a mnohých ďalších.
Slovenská filharmónia
Slovenský filharmonický zbor
Ondrej Olos, dirigent
Jozef Chabroň, zbormajster
Program:
Giuseppe Verdi La traviata, predohra k opere
Noi siamo zingarelle, zbor z 2. dejstva opery La traviata
Georges Bizet Carmen, predohra k 3. dejstvu opery
Les voici!, pochod a zbor zo 4. dejstva opery Carmen
Camille Saint-Saëns Dieu! Dieu d'Israël!, vstupný zbor z 1. dejstva opery Samson a Dalila
Modest Petrovič Musorgskij Korunovačná scéna z opery Boris Godunov
Bedřich Smetana Predaná nevesta, predohra k opere
Proč bychom se netěšili, zbor dedinčanov z 1. dejstva opery Predaná nevesta
Antonín Dvořák Květiny bílé po cestě, z 2. dejstva opery Rusalka
Carl Maria von Weber Was gleicht wohl auf Erden dem Jägervergnügen?, zbor poľovníkov z 3. dejstva opery Čarostrelec
Eugen Suchoň Ej však červené líčka máš, svadobná scéna z 3. obrazu opery Krútňava
20,16 € Koncertná sieň SF
Ondrej Olos študoval v rokoch 1998 – 2003 dirigovanie na konzervatóriu v Žiline, kde bol už počas štúdia asistentom dirigenta symfonického orchestra konzervatória. Do roku 2008 pokračoval v štúdiu na JAMU v Brne, počas ktorého mu bola udelená cena Leoša Janáčka za naštudovanie komornej verzie opery Príhody líšky Bystrušky v Komornej opere JAMU (2006).
V rámci festivalu Janáček Brno 2008 naštudoval s poslucháčmi JAMU pôvodnú verziu Janáčkovej opery Jej pastorkyňa. Od roku 2009 pôsobí ako dirigent v Janáčkovej opere Národného divadla v Brne, kde pod jeho taktovkou zaznelo mnoho operných titulov – Eugen Onegin (Čajkovskij), Macbeth (Verdi), Príhody líšky Bystrušky (Janáček), Netopier (Strauss), Gianni Schicchi (Puccini), Komedianti (Leoncavallo), Rusalka (Dvořák), Barbier zo Sevilly (Rossini), Turandot (Puccini), Alice in bed (Medek), Tosca (Puccini), Poľská krv (Nedbal) a ďalšie.
V Slovenskom národnom divadle dirigoval Janáčkove opery Jej pastorkyňa a Vec Makropulos, v Košiciach Dialógy karmelitánok Francisa Poulenca, v dánskom Aarhuse Káťu Kabanovú Leoša Janáčka. Pravidelne spolupracuje s českými a slovenskými orchestrami. Je rovnako vyhľadávaným klaviristom a častým partnerom Milana Paľu, s ktorým sa zameriava najmä na uvádzanie diel súčasných autorov.