vážna hudba
Johann Sebastian Bach: flautové sonáty a skladby pre sólové čembalo
Na festivale Dni starej hudby zaznejú Bachove flautové sonáty a tvorba pre sólové čembalo v interpretácii renomovaného špecialistu na historicky poučenú interpretáciu Ewalda Demeyera a českej hráčky na barokovej priečnej flaute Radky Kubínovej.
13.06.2025, Pi

„Len z jedného prameňa treba čerpať opäť a znova: z Johanna Sebastiana Bacha.“ Tieto slová pochádzajú od skladateľa Roberta Schumanna, ktorý v 19. storočí medzi prvými ocenil poetickosť v tvorbe génia nemeckej barokovej hudby a platia dodnes.

Na festivale Dni starej hudby zaznejú Bachove flautové sonáty a tvorba pre sólové čembalo v interpretácii renomovaného špecialistu na historicky poučenú interpretáciu Ewalda Demeyera a českej hráčky na barokovej priečnej flaute Radky Kubínovej.

Belgický umelec, aktívny aj ako muzikológ, bude v rámci festivalu viesť 14. a 15. júna tiež majstrovské kurzy zamerané na klávesovú hudbu 18. storočia.  

Účinkujú:
Ewald Demeyere, čembalo 
Hosť: Radka Kubínová, baroková priečna flauta, traverso

Program:
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750): Fantázia a fúga a mol, BWV 904
J. S. (?) Bach (?): Sonáta pre flautu a obligátne čembalo g mol, BWV 1020/H. 542.5
Johann Sebastian Bach: Francúzska suita č. 5 G dur, BWV 816
Johann Sebastian Bach: Sonáta pre flautu a obligátne čembalo h mol, BWV 1030

Vstupné: predpredaj 10€ // zľavnené (študent, dôchodca, ZŤP) 8€ alebo hodinu pred koncertom v mieste jeho konania

Koncert je súčasťou medzinárodného festivalu Dni starej hudby 2025. Pozrite si kompletný program.

Ewald Demeyere (čembalo) – belgický čembalista a improvizátor je presvedčený, že sprostredkovanie emocionálneho obsahu diela v duchu historicky poučenej interpretácie je najdôležitejšou úlohou interpreta. Ako sólista sa špecializuje na nemeckú a francúzsku hudbu 18. storočia, zvlášť na tvorbu J. S. Bacha a jeho synov. V komornej hudbe spolupracuje s flautistom Bartholdom Kuijkenom a hobojistkou Vinciane Baudhinovou. V roku 2007 založil súbor Bach Concentus, s ktorým nahral CD Johann Bernhard Bach & Georg Philipp Telemann – Overtures (Accent), „O Woe! O Woe! My Canary is dead“ – Secular Cantatas & Overtures (D. Mields, soprán; Accent), Symphonies by the Bach Sons (Accent; Choc de Classica) a Les Nations – Overtures & Oboe Concertos (V. Baudhuinová, hoboj). E. Demeyere sa podieľal na stovkách nahrávok. Aktívny je aj ako hudobný teoretik. Je autorom knihy Johann Sebastian Bach’s Art of Fugue – Performance Practice Based on German Eighteenth-Century Theory (Leuven University Press, 2013) a viacerých článkov: On Fedele Fenaroli’s Pedagogy: An Update (Eighteenth-Century Music 15/2, Cambridge University Press, 2018), Yet Another Galant Schema: The Dominant Pedal Accompanied by a Chromatic Descent (Eighteenth-Century Music 19/2, Cambridge University Press, 2022). V roku 2018 zvíťazil v kompozičnej súťaži CPEB: CW Counterpoint Contest s čembalovou skladbou Ricercar a 5. Pôsobil v porotách interpretačných súťaží Paola Bernardi International Harpsichord Competition (2013) a Telemann Wettbewerb International Chamber Music Competition (2019). Ewald Demeyere je špecialistom na partimenti, v tejto oblasti publikoval okrem zmienených článkov aj kritické vydania Parmského rukopisu a Metodo per bene accompagnare, ktorého autorom je Fedele Fenaroli. Svoje texty uverejňuje na stránke essaysonmusic.com. Pôsobí ako vedúci Oddelenia starej hudby a profesor čembalovej hry, harmónie, bassa continua, hry partimenti a historickej improvizácie na Institut Supérieur Royal de Musique et de Pédagogie (IMEP) v Namure, vyučuje tiež na Kráľovskom konzervatóriu v Antverpách.