Študenti a študentky odboru grafický dizajn spracovali formou klauzúrneho zadania tému logotypu k 80. výročiu ÚĽUV-u aj s aplikáciou na reklamné predmety. Frekventanti odboru odevný dizajn zas vytvárali modely a doplnky inšpirované tradičnými ľudovými textilnými technikami či odevnými prvkami.
Autormi výstavy, ktorá prezentuje kreativitu štyroch odborov Školy dizajnu, sú študenti a študentky pod odborným vedením Braňa Gajdoša, Henriety Tholt, Miriam Kulacsovej a Martina Mikláša.
Výstava prezentuje kreativitu štyroch odborov Školy dizajnu – návrhy odevov s modrotlačou predstaví odevný dizajn; logotypy, knihy, obaly a typografiu grafický dizajn; úžitkové predmety vznikli v ateliéri priemyselného dizajnu a do prameňov ľudovej slovesnosti načreli v grafickom a priestorovom dizajne.
Študenti a študentky odboru odevný dizajn sa zúčastnili na workshope v spolupráci s ÚĽUV-om, ktorého cieľom bolo prepojiť remeselné tradície so súčasným dizajnom. Tímovou spoluprácou vznikli rozmanité odevy a doplnky reflektujúce siluety tradičných ľudových odevov, no zároveň zohľadňujúce súčasné módne tendencie a autorský rukopis začínajúcich dizajnérov a dizajnérok. Vyrobené sú z tradičných materiálov – modrotlačového, vlneného a ľanového plátna, s využitím rôznych textilných techník, ako napr. výšivka či háčkovanie. Tie dodali výrobkom autentický charakter. Na projekte kreatívne participovala dizajnérka Júlia Šmidáková, ktorá bola mladým tvorcom nápomocná pri rozvíjaní ich prvotných nápadov a usmerňovala realizáciu finálnych diel.
Odbor grafický dizajn sa na výstave prezentuje formou návrhov výročných logotypov pre ÚĽUV. Mladí grafici vstupovali so svojimi predstavami a nápadmi do aktuálneho logotypu a vytvárali jeho novú podobu na špeciálnu príležitosť – 80. výročie vzniku organizácie. Redizajn alebo dodatočná úprava loga patrí medzi náročnejšie zadania grafického dizajnu. V prvej fáze sa študenti oboznámili s prostredím ÚĽUV-u, následne zmapovali rozmanitosť vizuálneho sveta ľudovej tvorby a vyťažili z neho inšpiráciu. Na vystavených 26 logotypoch možno pozorovať rozličné prístupy a skvelé nápady. S typografiou kresby vtáčika v logu pracovali kreatívne, výsledné grafické listy spracovali technikou risografie. Ďalšími vystavenými dielami sú rôzne školské zadania, napr. návrhy obalov potravín v podobe prototypov a plagátová tvorba.
Inštalácia produktov z odboru priemyselného dizajnu je prierezom tém, ktoré koncepčne i pragmaticky reagujú na dôležitosť a význam remeselného prístupu v navrhovaní a zhotovovaní funkčných produktov s dôrazom na udržateľné a prírodné materiály. V kolekcii sa nachádzajú dizajnové riešenia príboru s ohľadom na ergonómiu úchopu, ale aj koncepty sedenia ako voľnej dispozície v rámci modularity prvkov. V prípade zadania „sadni si na dvojmetrovú dosku“ zameranom na ekologický aspekt pri navrhovaní, vznikali riešenia sedení s bezodpadovým využitím drevenej dosky daných rozmerov. Študentské práce sú tiež často inšpirované prírodou a jej tvarmi. Príkladom je vybraná kolekcia keramických produktov aplikujúcich tradičné remeselné postupy ako súčasť moderných dizajnérskych prístupov.
V odbore grafického a priestorového dizajnu sa zamerali na nárečové pomenovania, popisujúce špecifické či nelichotivé ľudské vlastnosti. Prostredníctvom autorských ilustrácií prinášajú sériu výtvarných interpretácií, ktoré tieto zabudnuté výrazy oživujú v duchu súčasných vizuálnych tendencií. Zároveň tiež podnecujú publikum, aby sa pozastavilo nad krásou a rozmanitosťou slovenského jazyka. Prezentujú sa tiež sériou ilustrovaných postavičiek s rozprávkovými motívmi, stvárnenými súčasným digitálnym výtvarným štýlom „pixel art“.