Film je fascinujúcou štúdiou umeleckého tvorivého procesu a jeho obsesií. Vo filme sa objavujú obrazy Bernarda Dufoura.
Odkedy prestal pred desiatimi rokmi maľovať, žije známy maliar Edouard Frenhofer so svojou manželkou pokojným životom na vidieku na juhu Francúzska. Keď ho navštívi mladý maliar so svojou priateľkou Marianne, Frenhofer opäť pocíti inšpiráciu do práce na svojom majstrovskom diele, obraze s názvom Krásna hašterilka. Za modelku si namiesto svojej manželky zvolí Marianne.
Hovoriť o Krásnej hašterilke Jacquesa Rivetta je pre mňa rozprávaním o nevysloviteľnom. V jednom sa však téma dômyselne aj dôkladne prelína s Balzacovým vyobrazením maliara Frenhofera. Tou témou je manipulácia. V stvárnení Michela Piccoliho priam diabolská manipulácia maliara a jeho modelu. Tá téma je v európskej kultúre nazeraná ozaj z blízka už viac ako päť storočí, včera aj dnes, len konotácie pozbierané z atmosféry doby sa sem-tam pozmenia. Rozprávaniu o nevysvetliteľnom však aj tak zostávajú verné.
Krásna hašterilka, Švajčiarsko / Francúzsko, 1991, 240 min.
Réžia: Jacques Rivette
Hrajú: Michel Piccoli, Emmanuelle Béart, Jane Birkin a ďalší