Predchodkyňou FEED.X bola performancia FEED, ktorá vznikla v roku 2004 so zámerom sprostredkovať duálnosť medzi skutočným a simulovaným priestorom.
FEED.X, ktorá prišla o 14 rokov neskôr, sa dotýka nemenej zmyslového rozdielu medzi skutočným a simulovaným, namiesto dramatizácie jednotnejšej, hoci stále hybridnej skutočnosti, kde sa hranice naďalej rúcajú. V tomto prípade však ide o novú zástupnú hybridnú skutočnosť: fyzickú, no naďalej simulovanú, prirodzenú, hoci stále umelú.
FEED.X prechádza dvoma zdanlivo protichodnými štádiami. Prvá polovica FEED.X – sprostredkovaná formou tradičnej, frontálnej zobrazenej konfigurácie – je zavádzajúca vo vzťahu k projekčnej ploche ako kŕdeľ zdrogovaných vtákov, po čom nasleduje zdanlivo semiautonómna, polovedomá choreografia 3D figúr. Pretekajú sa, vznášajú a navzájom do seba narážajú v zmätočnej príťažlivosti meniaceho sa sveta, pričom za pohybu každý vydáva zvuk dronu.
Približne po 20 minútach sa druhá časť premení na zlúčeninu z iného sveta, amalgám hustej umelej hmly, intenzívneho pulzujúceho a výbojového svetla, ktoré spôsobuje úplnú stratu priestorovej a vizuálnej orientácie. Digitálno-analógový zvukový priestor, ktorý sa vytvára vizuálnym vzorcom spätnej väzby a výraznými sub-basmi, zvýrazňuje ohromujúcu atmosféru.
FEED.X poukazuje na hranice ľudského vnímania, využívajúc zmyslovú depriváciu a zmyslové preťaženie, aby sa publikum ponorilo do zdanlivo nekonečnej kaleidoskopickej architektúry, do ríše čistého svetla a zvuku.
Kurt Hentschläger: Feed.X
Réžia:
Obsadenie:
-----
Vstup: 20€
---------
Kurt Hentschläger
je rakúsky umelec pôsobiaci v New Yorku. Venuje sa imerzným audiovizuálnym inštaláciám a performanciám. V rokoch 1992 až 2003 tvoril kolaboratívne v rámci umeleckého dua Granular-Synthesis. Hentschlägerove diela sú príznačne hlboké a imerzné, ako je to aj v tituloch ZEE a FEED. Vďaka kombinácii svetla, zvuku a hmly tieto diela vytvárajú extrémne vnemové efekty a divák zažíva fyziologickú skúsenosť. Hentschlägerova séria CLUSTER stavia na tajomne tým, že zobrazuje 3D reprezentácie humanoidných tvorov, ktorí dokážu existovať výlučne v dynamickom prúde, akoby sa krútili a prúdili vo vetre, zdanlivo odpútaní od plátna, na ktorom sa premietajú. Hentschlägerov najnovší súbor, vrátane titulov MEASURE a ORT, mapuje koncept prírody a jej privlastnenia si v 21. storočí. Vybrané Hentschlägerove výstavy zahŕňajú Benátske bienále, Benátske divadelné bienále, Stedelijk Museum Amsterdam, PS1 New York, FuturePerfect New York, MAC – Musée d'Art Contemporain Montreal, MAK – Múzeum užitého umenia vo Viedni, National Art, ZKM Karlsruhe, Čínske múzeum v Pekingu, Národné múzeum súčasného umenia v Soule, ICC Tokyo, Arte Alameda Mexico City, MONA – Museum of Old and New Art, Hobart, Tasmania, Sharjah Art. V roku 2010 získal v Paríži cenu Quartz Media Art Award. V roku 2012 bol Hentschläger prizvaný v rámci kultúrneho programu Letných olympijských hier/Londýnskeho festivalu, aby vytvoril veľkorozmernú symfonickú inštaláciu CORE. V januári 2017 predstavil v berlínskej Halle Berghain SOL imerznú audiovizuálnu inštaláciu. V októbri uviedol vo francúzskom Le Havre verejným projekt ORT, projekciu na budovu Le Volcan Oscara Niemeyera. V rokoch 2013 až 2018 pôsobil ako hosťujúci pedagóg v Chicagu na akadémii umení School of the Art Institute of Chicago.