Centrum mesta nabralo po páde komunizmu druhý dych a stalo sa najlukratívnejšou časťou Bratislavy. V posledných rokoch však opäť stráca svoj lesk. Dôvody sú rôzne: verejné priestory sú zaplavené parkujúcimi autami, ulice, kedysi živé mestské priestory, sú ovládané tranzitnou automobilovou dopravou. Priorita áut pred chodcami a verejnou dopravou už presiahla akceptovateľnú hranicu. Výsledkom je úbytok obyvateľov, neprenajateľné kancelárske budovy a obchodné prevádzky až príliš často meniace svojich majiteľov.
Potenciál Mickiewiczovej očami študentov FA STU
Architektov z ateliéru Šebo Lichý zaujalo problematické prepojenie medzi Starým a Novým Mestom, konkrétne Mickiewiczova ulica. Tá by mohla slúžiť ako spojnica medzi Obchodnou ulicou, Kollárovým námestím, priestormi okolo Avionu a Krížnou ulicou. Potenciál miesta umocňuje aj fakt, že areál Univerzitnej nemocnice na Mickiewiczovej a Hurbanove kasárne čaká zrejme v blízkej budúcnosti konverzia na nové využitie.
Preto vznikla spolupráca architektov a dopravných inžinierov z praxe s Fakultou architektúry STU, ktorej osem študentských tímov sa v zimnom semestri roku 2016 zaoberalo tým, ako opätovne prepojiť os ulíc Obchodná a Krížna.
Študentské práce prezentované na tejto výstave sú niekedy inšpiráciou a niekedy reálnym riešením problému. Rozhodne by však mali byť spúšťačom diskusie, čo konkrétne by sme mali urobiť, aby sme naplno využili potenciál tohto miesta a odvrátili katastrofu.
Na projekte participovali:
Slovenské centrum dizajnu
Satelit, galéria dizajnu SCD
Architekti Šebo Lichý
ITB Dobrý developer
Fakulta architektúry, Slovenská technická univerzita v Bratislave
OZ Mesto na úrovni