Festival Piksel RemoteLab v A4 nastolí otázky o umení a spoločenskom dopade technológií. Na programe sú workshopy, výstava, audiovizuálne performancie a projekcia videoartu.
Festival Piksel RemoteLab v A4 nastolí otázky o umení a spoločenskom dopade technológií. Na programe sú workshopy, výstava, audiovizuálne performancie a projekcia videoartu.
Prehliadka Piksel RemoteLab je showcase partnerského nórskeho festivalu umenia a free softvéru Piksel. Program sa sústreďuje na slobodný sotfvér, otvorené dáta, sledovanie a otvorený prístup k poznaniu. Podujatie sa koná v rámci medzinárodného projektu Fresh Air, ktorého hlavným organizátorom je A4 – priestor súčasnej kultúry.
Program víkendu tvoria dva workshopy, výstava, audiovizuálne performancie a projekcia videoartu. Prvý z workshopov je zameraný na výrobu modifikovaných hudobných nástrojov zo starých elektrických gitár pod vedením Johna Hegreho a druhý workshop Egila Paulsena sa venuje vytváraniu solárnych kinetických sôch. Návštevníci budú mať možnosť vdýchnuť život recyklovaným plastom pomocou technológie 3D tlače a vytvoriť tak vlastné pohyblivé sochárske dielo, poháňané solárnou energiou.
Program pre verejnosť sa začne v sobotu 4.3. o 18.00 vernisážou výstavy elektronického umenia, na ktorej sa predstavia inštalácie, softvérové umenie a videoprojekcie viacerých umelcov: Egil Paulsen, Maite Cajaraville & Gisle Frøysland, Nick Montfort, Pall Thayer, Wayne Clements, Mark Beasley, Osvaldo Cibils, Alexander Senko, Delia Cristina Gheorghiu, Benjamin Grosser a Gabin Cortez Chance.
From DNA to NSA je dielom nórsko-španielskej autorskej dvojice Maite Cajaraville a Gisle Frøysland. Aká je trhová cena DNA? Ako sa môže zne/využívať DNA jednotlivcov? Čo je DNA súkromie? Táto inštalácia adresuje tieto a ďalšie otázky okolo globálnej ekonomiky, duševného vlastníctva a súkromia v post-Snowdenovskej dobe. Pozor – inštalácia je aj chemickým laboratóriom, ktoré pracuje s DNA návštevníkov.
V rámci pásma videoprojekcií uvidia návštevníci viacero diel, ktoré sa týkajú aktuálnych tém súvisiacich s akcelerovaným technologickým vývojom a jeho spoločenskými dôsledkami. Up and Away od Alexandra Senka je vytvorený spracovaním frekvencií z pohybu projektov v programe Raw Data prostredníctvom Fourierovej syntézy. The sound of bureaucracy od Delie Cristiny Gheorghiu sa pokúsi odpovedať na to aký zvuk by mala bykokracia. Music Obfuscato od Benjamina Grossera sa venuje téme hudobných, autorských práv na stránkach ako YouTube a Vimeo. V diele Do Americans Dream of Being Electric Sheep? sa Gabin Cortez Chance opäť vracia k téme súkromia a sledovania na internete.
Večer bude nasledovať séria audiovizuálnych performancií dua Gisle Frøysland a John Hegre. Umelci predstavia svoj spoločný audiovizuálny projekt pre „sekáč a kladivo“, ktorý kombinuje spätnú väzbu a zvuk elektrickej gitary so synchrónnou projekciou z dvoch videomixpultov. Každý z umelcov uvedie aj svoj sólový projekt: Hegre tvorbu na nástrojoch vytvorených modifikovaním starých elektrických gitár, Frøysland glitchovú produkciu založenú na preťaženom počítačovom hardvéri.
V nedeľu 5.3. bude výstava sprístupnená od 18.00 do 20.00.
Viac informácií.
Podujatie sa koná v rámci festivalu Multiplace. Pozrite si celý program.