Kunsthalle Bratislava začína výstavný rok 2017 experimentálnym medzinárodným projektom s názvom Into The MU. Jeho kurátorka Elisa Rusca si do výstavného priestoru Kunsthalle LAB prizvala štyroch v zahraničí pôsobiacich umelcov.
Výstavný koncept v Berlíne pôsobiacej kurátorky Elisy Rusca si kladie otázky o vzťahu absencie a prítomnosti trojrozmerného umeleckého diela, prázdna a jeho hmotného vyjadrenia v galerijnom priestore. Ústredný pojem „mu“ označuje vo východnej filozofii absenciu, ktorá vypĺňa objem. „Mu“ je prítomnosť cez prázdnotu a doslova znamená „nič“, „neexistenciu“, alebo tiež akýsi stav medzi činnosťou a nečinnosťou. Výstava Into the MU skúma tento pojem prázdnoty a jeho relevanciu v súčasnosti, keď sme neustále atakovaní balastom informácií, znakov, predmetov, obrazov atď.
Práce Nathana Bakera, Myriam El Haïk, Ciarána Walsha a Dušana Zahoranského vytvárajú z Kunsthalle LAB heterogénny priestor, v ktorom sa spája socha, videofilm a fotografia, ale aj literatúra a hudba. Spoločne poukazujú na to, ako je dôležité zastaviť sa a porozmýšľať nad neviditeľnými súvislosťami, ktoré dávajú dohromady to, čo si myslíme, že má svoj význam. Autori prostredníctvom svojich diel skúmajú otázku zobrazenia „prázdna“ v trojrozmernom priestore.
Írsky výtvarník Ciarán Walsh do Kunsthalle LAB umiestnil minimalistickú drevenú inštaláciu, ktorá je zhmotnením prvej kapitoly jeho autorskej knihy The Sickness, Book One. Dielo spoločne s publikáciou ponúkajú návštevníkovi dve možnosti: „absorbovať“ prázdno objektu a vytvoriť si vlastné asociácie, alebo ho významovo nasýtiť prečítaním literárneho fragmentu knihy. Počas trvania výstavy bude zároveň možné si publikáciu (ako istý doplnok či súčasť diela autora) zakúpiť v kníhkupectve LIC hneď vedľa galérie.
Pôvodom slovenský vizuálny umelec a kurátor pôsobiaci v Prahe Dušan Zahoranský vo svojej tvorbe často kombinuje slová, obrazy či významy, a programovo zapája interakciu s divákom. Pre výstavu Into the MU natočil nové video okolo bratislavského pamätníka Slavín, v ktorom sa pohráva s našimi predstavami o povrchu, svetle a objekte, ktoré sú v podstate súčasťou mierok a ktoré používame pri vnímaní reality, ale aj prítomnosti či paradoxne absencie.
Francúzsko-marocká výtvarníčka, skladateľka a performerka Myriam El Haïk napísala kompozíciu, ktorú transformovala do priestorového objektu – okrúhlej plastiky. Súčasťou jej diela s názvom Toy Toy II! sú aj štyri malé hračkárske piána, vedľa ktorých visí na stene partitúra. Autorka svojou prácou poukazuje na absenciu zvuku či hudby ako hlavnej zložky, a to zámerne objektmi, ktoré k nej odkazujú a prostredníctvom ktorých vzniká. Dielo El Haïk je úvahou o abstraktnej a odhmotnenej povahe zvuku, ktorý hudobné nástroje či notové zápisy síce sprítomňujú vo fyzickej realite, avšak hudba ako taká tu absentuje.
Nathan Baker je americký umelec, ktorého abstraktné diela sú zmesou rôznych médií a prístupov (kresba, maľba, fotografia atď.) a ktoré dokážu vyvolať aktivovaný pocit osamotenosti. Podobným spôsobom vzniklo tiež dielo s názvom Excavated Inkjet. Na výstave ho autor predstavuje ako nástenný objekt, prostredníctvom ktorého skúma povrch a spôsob, akým spracúvame proces tvorby a vnímania obrazov. Pôvodná atramentová tlač prechádza niekoľkými štádiami manipulácie, pričom každé zanecháva nejaký odtlačok, stopu; viac či menej viditeľne, viac či menej rozpoznateľne.
Hoci galerijný priestor Kunsthalle LAB ponúka návštevníkom možnosť nahliadnuť na vystavené diela aj „spoza výkladu“, v tomto prípade nutne nabáda k vstupu a pozýva dovnútra výstavy – Into the MU.