reštaurácia
kultúrny dom
iné miesto
nákupné centrum
Nová tržnica
Šancová 112 (Trnavské mýto), Bratislava
Tržnica na Trnavskom mýte ožíva novými prevádzkami a zážitkami. Nové gastro prevádzky, výrobne a podujatia prinášajú do Tržnice viac života a rozmanitosti pre návštevníkov

V priestoroch Tržnice pribudli nové prevádzky, ďalšie rozšírenie ponuky predajcov sa udeje priebežne podľa plánu revitalizácie. Súčasťou zmien je aj postupné odstraňovanie starých nánosov a menšie opravy, ktoré zlepšujú vizuálny dojem.

Plánujú sa väčšie investície do stavu budovy, aby vznikla živá a atraktívna Tržnica s ponukou tovarov, služieb, gastra aj spoločensko-kultúrneho programu.

Zmeny prebiehajú za plnej prevádzky, aby Tržnica naďalej poskytovala služby, na ktoré sú obyvatelia zvyknutí.

Tržnica zostáva tržnicou, iba jej fungovanie posúvame do 21. storočia. Naďalej bude slúžiť obyvateľom a návštevníkom ako verejné miesto, kde si budú môcť nakúpiť, stretnúť sa alebo zažiť niečo výnimočné.

Nové prevádzky prinášajú čerstvú energiu do Tržnice

Bistro, piváreň, kórejské špeciality či unikátna hubová farma – návštevníci nájdu v Tržnici produkty vyrobené priamo na mieste.

Už dnes tu funguje vyše 30 prevádzok s ponukou tovarov a služieb. Návštevníci tu nájdu pôvodných päť kvetinárstiev, dve mäsiarstva, troch stálych predajcov ovocia a zeleniny, predajňu syrov a mliečnych výrobkov, cukráreň, viechy, gastro prevádzky a legendárnu výrobňu a predajňu lahôdok a rybích šalátov. K nim postupne pribúdajú nové koncepty.

Bistro FATCAT Delikatessen prinieslo ponuku vegánskych jedál a zriadilo výrobu vegánskych párkov a klobás na prvom poschodí. Nový podnik Trnko, na mieste bývalého klubu v suteréne, predstavil koncept pivárne, reštaurácie a eventového priestoru v jednom. Okrem ponuky klasických a remeselných pív už hostil aj niekoľko tanečných podujatí a koncertov, napríklad skupín Korben Dallas či Medial Banana. Čoskoro pribudne aj kórejské bistro Dosirak s výrobňou kimchi, ktoré ponúkne kórejské jedlá, snacky a pivo.

Pribudne tiež výrobňa sirupov Majami drinks s kaviarňou, zero waste priestor Free Food s workshopmi a degustačnými večerami, ako aj hubová farma Drž Hubu!, ktorá bude pestovať huby, venovať sa výskumnej činnosti a skúmať nové materiály z mycélia.

Do výzvy na nových nájomcov, vyhlásenej minulý rok, sa prihlásilo viac ako 80 subjektov a postupne pribúdajú ďalší záujemcovia – do dnešného dňa ich je takmer 200.

Na jeseň pribudnú ďalší nájomcovia – kaviareň s pražiarňou, dielne a ďalšie výrobné prevádzky.

Práve to, že návštevníci si budú môcť zadovážiť produkty vyrobené priamo na mieste, je dôležitým aspektom novej Tržnice. To nás odlíši od nákupných centier a priláka ďalšiu klientelu.

Podujatia robia z Tržnice kultúrno-spoločenské centrum

Tržnica sa popri obchode a gastronómii profiluje aj ako miesto zážitkov – od väčších koncertov a festivalov až po komornejšie formáty. Za posledný rok privítala viac než 10 000 divákov na koncertoch, festivaloch a podujatiach – od Urban Marketu a TEDx cez festival naturálnych vín až po koncerty Berlin Manson a Bad Karma Boy.

V jesennej sezóne pribudnú výstavy, autorské čítania a kurzy školy nového cirkusu Cirkuskus, ktorý sa stane stálym nájomcom a prinesie možnosti aktívneho trávenia voľného času pre deti aj dospelých.

 

Energetické investície znížia náročnosť budovy

Dokončený energetický audit určil kľúčové investície – rekonštrukciu vzduchotechniky, strechy, zádverí a schodísk. Vnútorné aj vonkajšie priestory už boli vyčistené od nánosov a menšie opravy spríjemňujú návštevu. Tieto práce sa budú realizovať postupne, podľa finančných možností mestskej časti a dostupných grantov či iných zdrojov.

Rada pre Tržnicu, zložená z odborníkov a zástupcov nájomcov, pravidelne posudzuje návrhy revitalizácie. Do Tržnice je potrebné investovať. Vďaka modernizácii znížime energetickú náročnosť budovy a dosiahneme výrazné úspory.

Tržnica na Trnavskom mýte ožíva novým mixom prevádzok, podujatí a pripravovaných investícií

Návštevníci tu nájdu tradičné služby doplnené o nové gastronomické koncepty, kultúrne programy a komunitné aktivity. Cieľom revitalizácie je vytvoriť moderný, živý a dlhodobo udržateľný priestor, ktorý spája nákup, zážitky aj stretávanie ľudí v jedinečnom priestore.