Kompozície Martina Štefánika vznikajú prostredníctvom kinetických zvukových objektov - vlastnoručne skonštruovaných inštrumentov na pomedzí sochy, stroja a hudobného nástroja. Tieto objekty, riadené digitálnymi mikrokontrolérmi, krokovými motormi či elektromagnetickými rezonátormi, sa stávajú aktívnymi spoluhráčmi skladateľa.
Koncert je súčasťou autorovho dlhodobého výskumu v rámci doktorandského štúdia na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave (Post-digital musical instruments in performative environments). V ňom skúma, ako sa pojem hudobného nástroja mení v ére post-digitality - keď zvuk nie je len výsledkom digitálneho spracovania, ale fyzickej interakcie materiálu, priestoru a algoritmu.
Divák je pozvaný do prostredia, v ktorom sa hranice medzi interpretom, nástrojom a poslucháčom rozplývajú. Všetko, čo sa hýbe, aj znie; všetko, čo znie, sa zároveň pohýna. Vzniká tak priestor na prehodnotenie tradičného rozlíšenia popredia a pozadia zvuku, akcie a reakcie, kompozície a prostredia. Hudba sa tu nestavia „pred“ poslucháča - ale vzniká okolo neho, v sieti fyzických, akustických a vizuálnych udalostí.
Kinetic Composition je zároveň experimentálnym laboratóriom aj poetickým gestom: snahou o návrat hudby k materiálnosti, pohybu a zdieľanému priestoru v čase, keď väčšina zvukov žije iba na obrazovkách.
Účinkuje: Martin Majlo Štefánik
Vstupné: predpredaj 10€ // na mieste 12€









