Priekopníctvo skupiny Wire ospevujú popredné hudobné portály po celom svete. Rolling Stone ich označil ako „ultimate cult band“, Pitchfork udelil ich debutu najvyššiu možnú známku a píše o nich ako o „quintessentual art band“. Weby ako The Vinyl Factory či Stereogum prichádzajú s výbermi ich najlepších albumov – pričom Stereogum dokonca tvrdí, že pokiaľ naozaj veríte, že Wire boli punkovou skupinou, potom boli tou najlepšou punkovou skupinou vôbec.
Bruce Gilbert však nežije len z pretrvávajúceho odkazu tejto prestížnej kapely, ktorá ovplyvnila kapely od Sonic Youth, cez Minor Threat, The Cure až po Franz Ferdinand. Počas striedavých prestávok v skupinovej dráhe a po definitívnom odchode zo skupiny v roku 2004 sa ďalej venoval experimentálnej elektronike, performance, produkcii aj DJ-ingu. Jeho albumy vychádzajú na renomovaných značkách Touch, Mute či Editions Mego a teraz túto legendu uvidíme po prvýkrát na Slovensku.
Gilbert v rozhovore pre magazín FACT hovorí aj o Russellovi Haswellovi, ktorý sa s ním predstaví v A4. „Keď som ho prvý raz stretol, bol študentom umenia s nezdravým záujmom o death metal a noise. Bol to prvý ‚techno boy‘ s citlivosťou pre výtvarné umenie, ktorého som stretol.“ VICE tvrdí, že pokiaľ by ste stretli akúkoľvek pozoruhodnú osobnosť, ktorá sa pohybovala okolo umenia, hudby, módy, technológií, médií či vedy počas posledných pätnástich rokov, pravdepodobne by mala čo povedať o Russellovi Haswellovi.
Haswell je hudobník hrajúci v súčasnosti na modulárnom syntetizátore, ale aj multidiscplinárny umelec a kurátor. Tohto enfant terrible britskej scény, ktorý si nekladie servítku pred reproduktor sme už mohli zažiť na festivale NEXT. Vystupoval na hard disc jockey akciách s menami ako Aphex Twin, Pan Sonic či Merzbow, spolupracoval s Florianom Heckerom na UPIC systéme významného hudobného skladateľa Iannisa Xenakisa, no tvoril spolu aj s mnohými ďalšími umelcami ako Autechre či Whitehouse. Jeho hudbu vydali popredné vydavateľstvá ako Warp, Warner Classics či Diagonal.
Gilberta a Haswella podporia bratislavské Vrtačky po desáté hodině alias Ľubomír Panák: ambientné plochy tiahnúce sa priesotrom prerývané industrialnými ostrými nárazmi rozkladajú, čo im stojí v ceste.
--------
Vstup: 8€ na mieste / 7€