Rozmiestňovanie zvuku v priestore – pred, vedľa aj za publikom – ponúka hlboký, imerzívny zážitok.
Acousmonium vyvinulo legendárne parížske štúdio Groupe de Recherches Musicales (GRM), ktoré pôsobí v rámci INA (Institut National de l’Audiovisuel) a patrí medzi najvýznamnejšie svetové centrá výskumu a tvorby v oblasti elektronickej hudby.
Drew McDowall je umelec, ktorý sa odmieta prispôsobiť a vo svojej hudbe skúma priestory medzi realitou a transcendenciou. Jeho meditácie v zvuku spájajú modulárne krajiny s cut-up samplingom a rozkladajú zvuk na esenciu. Vznikajú tak ambientné preludy plné desu, melanchólie a éterickej krásy.
Bol členom kultovej formácie Coil, kde výrazne ovplyvnil ich neskoršiu tvorbu. Napriek silnej väzbe na elektroniku presahuje žánre a využíva aj organ, harfu či dychy.
Spolupracoval s množstvom experimentálnych umelcov, vrátane Kali Malone, Cateriny Barbieri či Puce Mary.
Jeho albumy od Collapse po A Thread, Silvered and Trembling skúmajú hranice medzi zvukom, smútkom a duchovnosťou.
Novinka z roku 2024 rozvíja tradíciu škótskeho „pibrochu“, spájajúceho drone, disonanciu a elegickú melódiu.
Félicia Atkinson
Ako prebývať vo vlastnom diele, ako ho sprostredkovať, skrotiť a žiť s ním? Dielo Ni envers ni endroit que cette roche brûlante (Pour Georgia O’Keeffe) od Félicie Atkinson je chápané ako meditácia – nie ako meditatívna hudba, ale ako reflexia o samotnom akte tvorby.
Inšpiráciu čerpá z diela maliarky Georgie O’Keeffe. Atkinson poetickým a holistickým spôsobom evokuje a oslavuje tajomstvo umenia. Spojením fragmentárnych hlasov, útžkov klavíra, elektronických textúr a vzorcov, ako aj terénnych nahrávok, vytvára Atkinson hudbu, ktorá jedinečným spôsobom, ako pristupovať k svetu.
Michaela Turcerová je hudobníčka a skladateľka pochádzajúca z Banskej Bystrice, v súčasnosti žijúca v Kodani. Hrá na altový/sopránový saxofón a basový klarinet a komponuje v oblasti čiastočne otvorených partitúr, (ne)konvenčných notácií, konceptuálnych ideí a minimalizmu. Často sa vo svojej tvorbe venuje aj fyzickému priestoru ako súčasti hudobného zážitku.
Vedie vlastné hudobné zoskupenia doudouči ensemble a ensemble šum.um a venuje sa sólovému projektu pre modifikovaný alt saxofón s názvom IN FLUX. Je tiež členkou a spoluskladateľkou kapely ALAWARI, Wolfskin Ensemble a účinkuje vo formáciách mocean (hudba Marka Ibsgaarda Gregersena), Arcanepunk, Henrik Olsson’s Atumbra Ensemble, Asger Thomsen’s Rhizom a v pražskom saxofónovom kvartete MMMM.
BJ Nilsen je švédsky zvukový umelec a skladateľ žijúci v Amsterdame. Vo svojej tvorbe sa venuje prieniku terénnych nahrávok, zvuku, priestoru a vnímania. Pomocou jemných elektronických manipulácií a precízneho strihu premieňa environmentálne nahrávky na vrstvené, pohlcujúce zvukové krajiny, ktoré sa pohybujú na hranici reality a imaginácie.
Jeho pripravovaný album True than Nature (2025), ktorý vyjde na značke Ideologic Organ, nadväzuje na 30-ročnú kariéru, počas ktorej vytváral pôvodné filmové hudby a zvukový dizajn pre hudbu, film, výtvarné umenie a performancie. Začal vydávať hudbu v roku 1991 pod pseudonymom Morthond na švédskom labeli Cold Meat Industry. V rokoch 1998 až 2015 publikoval diela ako Hazard a pod vlastným menom na britskej značke Ash International / TOUCH.
Má za sebou široké spektrum spoluprác s umelcami ako: Chris Watson, Jóhann Jóhannsson, Hildur Guðnadóttir, Karl Lemieux, Anla Courtis, Janitor, Ragnar Jónsson, Judith Hamann, Franz Graf, Anthea Caddy, Z’EV a mnoho ďalších. Posledný album Irreal (2021) vyšiel na vydavateľstve Editions Mego.
Vstupné: predpredaj 25€ / zľavnené 20€










