Štyri dni vzrušujúcej hudby našej doby: od pionierov elektroakustickej tvorby cez virtuózne improvizácie až po vizionársku elektroniku na pomedzí klubovej hudby a experimentálny metal. NEXT prináša už po osemnásty raz nové a svieže prístupy v aktuálnej svetovej aj domácej hudbe so žánrovým nadhľadom.
Program:
17.00 — A4
NEXTalks IV: Introduction to Modular Synthesis – Václav Peloušek / Bastl Instruments
Lecture
18.00 — A4 (Door)
Fennesz + David Kollar + Zden
Stálica svetovej elektronickej scény, „laptopista“ Fennesz vstúpil do povedomia v 90. rokoch ako jedna z najvýraznejších postáv okolo vizionárskeho viedenského labelu Mego. V Bratislave sme ho zažili už niekoľkokrát, tentoraz to však bude v nevšednej kombinácii s experimentujúcim prešovským gitaristom a skladateľom Davidom Kollárom a „inžinierom obrazu“ Zdenom Hlinkom.
Nové audiovizuálne predstavenie má premiéru na festivale NEXT. Vzniklo na objednávku A4 v rámci projektu medzinárodnej spolupráce Re-Imagine Europe s podporou Európskej komisie v rámci programu Creative Europe.
The Bug vs Dylan Carlson of EarthKevina Martina ako britského post-dub industriál teroristu vydávajúceho pod menom The Bug na renomovanom labeli Ninja Tune a Američana Dylana Carlsona ako otca zásadného ambient-metal drone projektu Earth spájajú mnohé superlatíva. Ako majstrovskí maliari, skúmajúci svoj objekt počas celého života, obaja sa vyše 20 rokov venujú prehlbovaniu a definovaniu svojich žánrov. Spája ich priam až obsesívny záujem o ťažkosť. V ich spoločnom projekte The Bug vs Dylan Carlson dochádza k prieniku dvoch svetov – koliduje v ňom zvuk dystopickej urbánnej džungle Martinovho rodného Londýna s bezčasím americkej púšte. Pôjde bezpochyby o zvukovo najintenzívnejší zážitok tohto ročníka festivalu.
lll人Trio lll人 je vzorovým príkladom zvuku vychádzajúceho z prostredia londýnskej impro scény sústredenej okolo priestoru Café OTO. Jedno z hesiel tejto energickej úderky v zložení Daichi Yoshikawa (elektronika), Paul Abbott (bicie) a Seymour Wright (altsaxofón) znie: „nástroje sú dôverne známe, počúvanie a priestor nie“, čo odzrkadľuje ich opätovné prekračovanie žánrových konvencií a hľadanie nových kontextov živého hrania. Najpresnejšie to vystihuje samotná definícia členov lll人. „Neustále nachádzame, prekrúcame a zostavujeme rozširujúci sa hudobný vesmír, vyvážený len svojou vlastnou logikou“. Ich live nahrávky z albumov Gjērhan a vjerhanxsk sú len čiastočným odvarom zo živelnosti prítomnej na pódiu.
Stine Janvin: Fake Synthetic MusicStine Janvin skúma a rozširuje možnosti práce s hlasom v hudobnej kompozícii a performance a robí to veľmi osobitým spôsobm. Jej audiovizuálny projekt Fake Synthetic Music zvukovo pripomína diela inovátorov elektronickej hudby, avšak snahou Nórky zo Stavangera usadenej v Berlíne nie je žiadne retrospektívne napodobňovanie zaprášených postupov. Práve naopak – v projekte, s ktorým vystúpila na viacerých zahraničných festivaloch kombinuje psychoakustické a priestorové možnosti hlasového prejavu s halucinogénnym svetelným dizajnom. Výsledkom je pohlcujúca performance s nádychom posthumanizmu, stierajúca hranice medzi organickým a syntetickým či reálnym a iluzívnym. Netradičná hlasová technika a novátorský koncept spájajú Stine skôr so súčasnými raveovými dekonštruktérmi.
--------------------
Vstup: 12€ v predpredaji / 15€ na mieste
Kliknite si na úplný program festivalu Next 2017