koncert
prednáška / diskusia
Next 2017: Fennesz / The Bug vs Dylan Carlson of Earth a ďalší

Štyri dni vzrušujúcej hudby našej doby: od pionierov elektroakustickej tvorby cez virtuózne improvizácie až po vizionársku elektroniku na pomedzí klubovej hudby a experimentálny metal. NEXT prináša už po osemnásty raz nové a svieže prístupy v aktuálnej svetovej aj domácej hudbe so žánrovým nadhľadom.

Táto akcia sa konala v minulosti

Program:
17.00 — A4

NEXTalks IV: Introduction to Modular Synthesis – Václav Peloušek / Bastl Instruments
Lecture


18.00 — A4 (Door)

Fennesz + David Kollar + Zden

Stálica svetovej elektronickej scény, „laptopista“ Fennesz vstúpil do povedomia v 90. rokoch ako jedna z najvýraznejších postáv okolo vizionárskeho viedenského labelu Mego. V Bratislave sme ho zažili už niekoľkokrát, tentoraz to však bude v nevšednej kombinácii s experimentujúcim prešovským gitaristom a skladateľom Davidom Kollárom a „inžinierom obrazu“ Zdenom Hlinkom.

Nové audiovizuálne predstavenie má premiéru na festivale NEXT. Vzniklo na objednávku A4 v rámci projektu medzinárodnej spolupráce Re-Imagine Europe s podporou Európskej komisie v rámci programu Creative Europe.

The Bug vs Dylan Carlson of Earth

Kevina Martina ako britského post-dub industriál teroristu vydávajúceho pod menom The Bug na renomovanom labeli Ninja Tune a Američana Dylana Carlsona ako otca zásadného ambient-metal drone projektu Earth spájajú mnohé superlatíva. Ako majstrovskí maliari, skúmajúci svoj objekt počas celého života, obaja sa vyše 20 rokov venujú prehlbovaniu a definovaniu svojich žánrov. Spája ich priam až obsesívny záujem o ťažkosť. V ich spoločnom projekte The Bug vs Dylan Carlson dochádza k prieniku dvoch svetov – koliduje v ňom zvuk dystopickej urbánnej džungle Martinovho rodného Londýna s bezčasím americkej púšte. Pôjde bezpochyby o zvukovo najintenzívnejší zážitok tohto ročníka festivalu.

lll人

Trio lll人 je vzorovým príkladom zvuku vychádzajúceho z prostredia londýnskej impro scény sústredenej okolo priestoru Café OTO. Jedno z hesiel tejto energickej úderky v zložení Daichi Yoshikawa (elektronika), Paul Abbott (bicie) a Seymour Wright (altsaxofón) znie: „nástroje sú dôverne známe, počúvanie a priestor nie“, čo odzrkadľuje ich opätovné prekračovanie žánrových konvencií a hľadanie nových kontextov živého hrania. Najpresnejšie to vystihuje samotná definícia členov lll人. „Neustále nachádzame, prekrúcame a zostavujeme rozširujúci sa hudobný vesmír, vyvážený len svojou vlastnou logikou“. Ich live nahrávky z albumov Gjērhan a vjerhanxsk sú len čiastočným odvarom zo živelnosti prítomnej na pódiu.

Stine Janvin: Fake Synthetic Music

Stine Janvin skúma a rozširuje možnosti práce s hlasom v hudobnej kompozícii a performance a robí to veľmi osobitým spôsobm. Jej audiovizuálny projekt Fake Synthetic Music zvukovo pripomína diela inovátorov elektronickej hudby, avšak snahou Nórky zo Stavangera usadenej v Berlíne nie je žiadne retrospektívne napodobňovanie zaprášených postupov. Práve naopak – v projekte, s ktorým vystúpila na viacerých zahraničných festivaloch kombinuje psychoakustické a priestorové možnosti hlasového prejavu s halucinogénnym svetelným dizajnom. Výsledkom je pohlcujúca performance s nádychom posthumanizmu, stierajúca hranice medzi organickým a syntetickým či reálnym a iluzívnym. Netradičná hlasová technika a novátorský koncept spájajú Stine skôr so súčasnými raveovými dekonštruktérmi.

--------------------

Vstup: 12€ v predpredaji / 15€ na mieste

Kliknite si na úplný program festivalu Next 2017

 

 

Odporúčame

Drum'n'Brainz: skantia (UK)

Pi 22.11.2024 / WAX2

TIP

Pressburger Fight Club

Ne 22.12.2024 / DPOH

TIP

Drť: Drôtenky (krst), Kruh & Špirála (Fedor Gál)

Ne 17.11.2024 / PAKT kultúrne centrum

TIP

Malé ženy

28.12.2024 - 29.12.2024 / Slovenské národné divadlo - Činohra

TIP