Godard a jeho vnímanie vzťahu muža a ženy.
Pilier francúzskej novej vlny Jean-Luc Godard bol pravdepodobne najvplyvnejším filmárom povojnového obdobia. Jeho priekopnícke roky sa začali v roku 1959 jeho celovečerným hraným debutom Na konci s dychom (Bout de Souffle). Godard vtedy spôsobil doslova revolúciu v dovtedajších filmových postupoch, uvoľnil filmové médium z pút a „prepísaním“ dlho uznávaného filmového jazyka zaviedol nové pravidlá filmového rozprávania, práce so zvukom a s kamerou. Aj vo svojich neskorších filmoch intenzívne a šokujúco narúšal kontinuitu filmového deja a nabúraval dovtedy zaužívaný systém filmovej výroby, distribúcie a exhibície, ktorý podliehal konvenciám hollywoodskej továrne na sny. Vytvoril úplne nový vzorec filmovej tvorby.
Jean-Luc Godard sa vo svojom najnovšom filme s lingvistickým názvom Zbohom jazyku vyjadril: „Je to o mužovi a jeho žene, ktorí si už navzájom nerozumejú, pretože nerozprávajú rovnakým jazykom.“ Film je nakrútený aj v 3D technológii.
Zbohom jazyku (Adieu au Langage), Francúzko, 2013, 70 min.
Réžia: Jean-Luc Godard
Hrajú: Héloise Godet, Jessica Erickson, Zoé Bruneau
Ocenenia MFF Cannes 2014 – Cena poroty, Palm Dog – Cena poroty, nominácia na Zlatú palmu